2860618
2860529
2860800
ΝΕΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΨΥΧΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2023
Το Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλικών διοργανώνει μικρές ομάδες παιδιών, για παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας 5 – 8 ετών και για παιδιά σχολικής ηλικίας 8 – 11 ετών, με σκοπό την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, ικανοτήτων και δυνατοτήτων του κάθε παιδιού ξεχωριστά.
Συντονίστρια: Παπαγαθαγγέλου Αγγελική, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Ομάδα πρώτης σχολικής ηλικίας 5 – 8 ετών ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00-11:00 πμ
Ομάδα σχολικής ηλικίας 8 – 11 ετών ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ 11:00-12:00 μμ
Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες και η διάρκεια είναι 1 ώρα.
Οι ομάδες παιδιών διαρκούν από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάιο και είναι ανοιχτές σε νέα μέλη καθ’ όλη τη διάρκειά τους. Πραγματοποιούνται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για παιδιά στο Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλίκων. Κάθε συνάντηση διαπραγματεύεται ένα προκαθορισμένο θέμα, όπως φιλία, επικοινωνία, αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, φροντίδα εαυτού, ενίσχυση αυτοεκτίμησης, υπευθυνότητας, προσαρμογή στο σχολείο κ.α. Οι ομάδες παιδιών παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον που επιτρέπει και ενθαρρύνει την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, την κοινωνικοποίηση και την αυτογνωσία με σκοπό την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων του κάθε παιδιού.
Το κόστος συμμετοχής είναι 50 ευρώ / μήνα.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στα τηλ. : 2310 384097 & 6939006702
Οφέλη από την ομαδική διαδικασία
Η ομαδική διαδικασία επιτρέπει και ενθαρρύνει την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, την αυτογνωσία, την επικοινωνία και την κοινωνικοποίηση μέσα σε ένα ασφαλές ψυχολογικά περιβάλλον.
Πώς λειτουργούν οι ομάδες παιδιών
Οι ομάδες λειτουργούν σε εβδομαδιαία βάση και διαρκούν 1 ώρα. Η έναρξή τους ορίζεται αρχές Οκτώβρη και ολοκληρώνονται τέλη Μαΐου. Οι ομάδες λαμβάνουν χώρα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για παιδιά και είναι ανοιχτές σε νέα μέλη καθ’όλη τη διάρκειά τους. Ο μέγιστος αριθμός παιδιών είναι 12 ανά ομάδα.
Κάθε συνάντηση είναι αναπόφευκτα διαφορετική από την άλλη λόγω της εναλλαγής των θεματικών ενοτήτων που κάθε φορά επεξεργάζεται η ομάδα και που κάθε φορά προκαθορίζονται από τον συντονιστή ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών που συμμετέχουν, αλλά και λόγω της ίδιας της φύσης της ομάδας που εξαιτίας της διαφορετικής σύστασής της κάθε φορά διαμορφώνει και ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας. Δεν υπάρχει, λοιπόν, περιορισμός όσον αφορά στη διάρκεια που ένα παιδί μπορεί να είναι ενταγμένο σε μία τέτοια ομάδα.
Στόχοι των ομάδων
• Να αναπτύξουν τα παιδιά θετικούς τρόπους επικοινωνίας.
• Να μάθουν να διαχειρίζονται αρνητικά συναισθήματα, όπως θυμό, άγχος, θλίψη, ζήλεια κ.α.
• Να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και να διεκδικούν.
• Να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους.
• Να ενισχύσουν τον αυτοέλεγχο, την αυτοδιαχείριση και την αυτοπειθαρχία τους.
• Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
• Να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
• Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους.
• Να εξασκηθούν στη δημιουργία φιλικών / κοινωνικών σχέσεων.
• Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
• Να γνωρίσουν τον εαυτό τους – προαγωγή αυτογνωσίας.
• Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να επεξεργαστούν τη διαφορετικότητα των άλλων.
• Να αναπτύξουν σχέσεις εμπιστοσύνης.
• Να επεξεργαστούν θέματα της ηλικιακής τους ομάδας με συνομιλήκους.
• Να δοκιμάσουν τα όριά τους μέσα σε ένα πλαίσιο με δομή, κανόνες και στόχους.
• Να βελτιώσουν το επίπεδο ανοχής στη ματαίωση.
• Να επεξεργαστούν θέματα αποχωρισμού και απώλειας.
• Να αυξήσουν το σεβασμό τόσο απέναντι στον εαυτό τους όσο και απέναντι στους άλλους.
• Να μάθουν εναλλακτικούς τρόπους σκέψης και συμπεριφοράς.
• Να μάθουν να φροντίζουν τον εαυτό τους.
• Να μοιραστούν εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα.
• Να αναπτύξουν ένα πνεύμα ομαδικότητας, συνεργασίας και αλληλεγγύης.
• Να ενισχύσουν το αίσθημα της υπευθυνότητας.
• Να εκπαιδευτούν στην επίλυση προβλημάτων.
Θέματα που διαπραγματεύονται οι ομάδες
Κάθε συνάντηση διαπραγματεύεται ένα διαφορετικό θέμα / θεματική ενότητα. Τα θέματα προκαθορίζονται πάντα από τον συντονιστή ανάλογα με το ηλικιακό πλαίσιο και τις εκάστοτε ανάγκες των παιδιών μιας ομάδας.
Ενδεικτικά κάποια από τα θέματα είναι τα εξής:
• Συναισθήματα ( λύπη, χαρά, θυμός, ζήλεια, φόβος, αγάπη κ.α.)
• Συναναστροφή με τους άλλους
• Φιλία – κάνοντας νέους φίλους
• Σχέσεις ανάμεσα στα αδέλφια
• Προσαρμογή στο σχολείο
• Επικοινωνία
• Διαφορετικότητα
• Bulling (εκφοβισμός)
• Φροντίδα εαυτού (διατροφή, αυτοπροστασία κ.α.)
• Αποχωρισμός αγαπημένων προσώπων
• Υπεράσπιση του εαυτού
Πώς δουλεύουν οι ομάδες – Ποια είναι η διαδικασία
Τα θέματα αναπτύσσονται μέσα από δημιουργικές, αλλά και διασκεδαστικές δραστηριότητες, όπως ομαδικό παιχνίδι, παιχνίδια γνωριμίας, εξοικείωσης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, εικαστική έκφραση, ζωγραφιές, παραμύθια, αλλά και μέσω συζήτησης, θεατρικού παιχνιδιού, κατασκευών, ψυχοκινητικών ασκήσεων.
Στην ομάδα όλη η διαδικασία περιλαμβάνει δραστηριότητες και παιχνίδια που είναι κάθε φορά προαποφασισμένα από τον συντονιστή, σχετικά με το θέμα της συνάντησης και ειδικά σχεδιασμένα ανάλογα με τη δυναμική και τις ανάγκες των παιδιών που απαρτίζουν την ομάδα.
Ποια είναι τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία ένα παιδί μπορεί να ενταχθεί σε μία ομάδα;
Μπορεί οποιοδήποτε παιδί να ενταχθεί σε μία τέτοια ομάδα, είτε έχει δυσκολίες είτε όχι. Το πλαίσιο των ομάδων είναι θεραπευτικό και ψυχοεκπαιδευτικό. Η μόνη προϋπόθεση είναι το παιδί να πληρεί το ηλικιακό όριο της ομάδας στην οποία θα ενταχθεί.
Να σημειωθεί ότι παρόλο που το πλαίσιο μιας ομάδας μπορεί να είναι θεραπευτικό δεν υποκαθιστά την ατομική ή οικογενειακή ψυχοθεραπεία ή τη συμβουλευτική γονέων που σε κάποιες περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητη. Έτσι, λοιπόν, η ατομική ψυχοθεραπεία σε κάποιες περιπτώσεις παιδιών παραμένει σημαντική και απαραίτητη ακόμη κι αν το παιδί συμμετέχει στην ομάδα.
2860801
Το Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλίκων ανακοινώνει την έναρξη νέων βιωματικών ομάδων διαδικτυακά και δια ζώσης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με δύο εμψυχωτές με θέμα ‘’Και Μαζί και Μόνοι σε Δύσκολους Καιρούς. Συναντώντας τους Άλλους Βρίσκουμε τον Εαυτό μας’’.
Με την υποστήριξη των συντονιστών της Ομάδας τα μέλη θα διευκολυνθούν ν’ ανταλλάξουν σκέψεις, συναισθήματα κι εμπειρίες για τις σχέσεις και την επικοινωνία τους στην καθημερινότητά τους αλλά και εντός της Ομάδας. Μέσα στο ψυχολογικά ασφαλές περιβάλλον αποδοχής της Ομάδας ο καθένας μπορεί να προσεγγίσει τα σχετικά ζητήματα και μέσω της αλληλεπίδρασης – στο βαθμό που επιθυμεί -με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας να δοκιμάσει οικείους, αλλά και νέους τρόπους επικοινωνίας, προσέγγισης και κατανόησης των άλλων αλλά και του εαυτού του.
Η ομάδα θα παραμείνει ανοιχτή για νέα μέλη σε κάθε φάση της πορείας της.
Πραγματοποιούνται συναντήσεις διάρκειας 1,5 ώρας ανά 15νθήμερο και ημέρα Σάββατο.
Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ το μήνα
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στα τηλ. : 2310 384097 & 6939006702
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝEΤΑΙ
H ομάδα προσωπικής ανάπτυξης απευθύνεται σε κάθε ενήλικα που επιθυμεί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, να βελτιώσει τις σχέσεις του με τους άλλους, να επεξεργαστεί προσωπικά βιώματα, να αναζητήσει λύσεις σε σχέση με τα προβλήματά του και να μοιραστεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του με άλλους.
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
Μέσα στην ομάδα προσωπικής ανάπτυξης διευκολύνονται τα μέλη:
• Να αναπτύξουν θετικούς τρόπους επικοινωνίας.
• Να αναζητήσουν λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν.
• Να δοκιμάσουν νέους τρόπους συμπεριφοράς.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες.
• Να αυξήσουν τις αλληλεπιδράσεις τους.
• Να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο και σε εμβάθυνση θέματα που τους απασχολούν.
• Να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
• Να προάγουν την αυτογνωσία τους.
• Να αυξήσουν την αυτοεκτίμησή τους.
• Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
• Να νιώσουν ψυχική ευεξία.
• Να συνδεθούν με τους άλλους.
• Να δεχτούν υποστήριξη, καθώς και να προσφέρουν.
• Να υιοθετήσουν εναλλακτικούς τρόπους σκέψης.
• Να αποκτήσουν επίγνωση των σκέψεων, των συναισθημάτων τους και των συμπεριφορών τους.
• Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση κατανοώντας τους άλλους.
• Να επιτύχουν μια προσωπική αλλαγή.
• Να επανατροφοδοτηθούν για το πώς τους βλέπουν οι άλλοι.
• Να αποκτήσουν συνείδηση του εαυτού τους (πώς σκέφτονται, πώς νιώθουν, ποια είναι η στάση και ο ρόλος τους) μέσα στο πλαίσιο των σχέσεων που δημιουργούν με τους άλλους.
ΟΙ ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ
Την ομάδα προσωπικής ανάπτυξης στο Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλίκων διευκολύνουν δύο συντονιστές, οι οποίοι μέσα από το διάλογο, παιχνίδια ρόλων, ζωγραφική, χαλάρωση, σωματική έκφραση, αυτοσχεδιασμό, δημιουργική φαντασία και άλλες βιωματικές ασκήσεις βοηθούν τα μέλη με έναν μη κατευθυντικό τρόπο να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους. Έπειτα οι συμμετέχοντες καλούνται να μιλήσουν με όποια σειρά θέλουν χωρίς να θεωρείται απαραίτητο να μιλήσουν όλοι. Οι εμψυχωτές με ερωτήσεις βοηθούν και ενθαρρύνουν τα άτομα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους.
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
• Είναι ελεύθερα να συμμετέχουν με τον τρόπο τους στην ομάδα. Να είναι λιγότερο ή περισσότερο ή όσο κρίνουν ομιλητικά, αποκαλυπτικά, συμμετοχικά.
• Είναι σημαντικό να προσέρχονται εγκαίρως στις συναντήσεις.
• Είναι απαραίτητο να τηρούν εχεμύθεια και διακριτικότητα εκτός της ομάδας και να κρατούν κάθε πληροφορία που αποκαλύπτεται μέσα στην ομάδα εμπιστευτική, συμπεριλαμβανομένου και των ταυτοτήτων των υπολοίπων μελών.
ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
Η ομάδα προσωπικής ανάπτυξης αποτελείται συνήθως από 10 – 12 άτομα.
H ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ
Η συμμετοχή κάποιου στην ομάδα γίνεται με κριτήριο την επιθυμία του να συμμετέχει.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ Η ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η ατομική θεραπεία είναι μια βαθιά προσωπική ανάλυση με στόχο την επούλωση τραυμάτων, τον επαναπροσδιορισμό και την επανανοηματοδότηση , την αλλαγή στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς. Κάποιες φορές ενδείκνυται η παράλληλη εμπλοκή και στις δύο μορφές θεραπείας και υποστήριξης, αλλά σε καμία περίπτωση η μια δεν αντικαθιστά την άλλη.
2860802
Το Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλίκων διοργανώνει ομάδες συμβουλευτικής γονέων
Οι συναντήσεις γίνονται ανά 15νθήμερο και ημέρα Σάββατο και η διάρκειά τους είναι 1,5,ώρα.
Οι ομάδες συμβουλευτικής γονέων διαρκούν όλο τον χρόνο και είναι ανοιχτές σε νέα μέλη καθ’ όλη τη διάρκειά τους. Μέσα στο πλαίσιο μιας τέτοιας ομάδας οι γονείς έχουν το χώρο και το χρόνο να επεξεργαστούν μαζί με άλλους γονείς και τον θεραπευτή ζητήματα που τους απασχολούν σχετικά με το παιδί τους, να αναζητήσουν διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας και διαχείρισης καταστάσεων που τους δυσκολεύουν, εμπλουτίζοντας έτσι και διαφοροποιώντας τη στάση και το γονεϊκό τους ρόλο.
Το κόστος συμμετοχής είναι 50 ευρώ/μήνα.
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στα τηλ.: 2310 384097 & 6939006702
Τί είναι η ομάδα συμβουλευτικής γονέων
Η ομάδα συμβουλευτικής γονέων είναι μία ομάδα γονέων των 15 περίπου ατόμων με έναν συντονιστή- ο οποίος παρέχει επιστημονικές γνώσεις – με σκοπό την ενημέρωση και διαμόρφωση-διαφοροποίησητης στάσης και της συμπεριφοράς του γονέα, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη θετική εξέλιξη του παιδιού του.
Η ενημέρωση βασίζεται σε επιστημονική γνώση, μελέτες, έρευνες, περασμένες και πρόσφατες, της οικογενειακής και εξελικτικής ψυχολογίας.
Η διαφοροποίηση στοχεύει σε μία προσωπική αναζήτηση, όπου συντελείται σταδιακά η ωρίμανση, η αποδοχή, ο επαναπροσδιορισμός και τελικά η αλλαγή της στάσης και του ρόλου του γονέα απέναντι στις δυσκολίες της ανατροφής του παιδιού του, αλλά και μέσα στο πλαίσιο της επικοινωνίας και της σχέσης με το παιδί του και την ευρύτερη οικογένεια.
Σε αυτή την ομάδα κάθε γονέας έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει τις απόψεις του, ν’ ακούσει τις αντίστοιχες θέσεις των άλλων γονέων, να εκθέσει στο βαθμό που επιθυμεί τις βιωματικές εμπειρίες του και να ακούσει τις απόψεις της επιστήμης, δια μέσου του ψυχολόγου.
Σε ποιους απευθύνεται
Απευθύνεται στους γονείς που θέλουν να ενισχύσουν το γονεϊκό τους ρόλο, να αναπτύξουν μια πιο βαθιά και ουσιαστική σχέση με τα παιδιά τους και να διαχειριστούν καταλληλότερα και πιο αποτελεσματικά διάφορα θέματα και δυσκολίες στο πλαίσιο της ανατροφής και της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους.
Σκοπός και στόχοι των ομάδων
Σκοπός των ομάδων είναι η ανάπτυξη των γονέων σε γνωστικό και σε συναισθηματικό επίπεδο όσον αφορά στο ρόλο τους.
Οι γνώσεις που αναμένεται να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες είναι να:
Προσδιορίζουν τα εξελικτικά στάδια της ανάπτυξης των παιδιών.
Αναγνωρίζουν ειδικές συμπεριφορές, όπως π.χ. εξάρτηση από τις ουσίες.
Κατανοούν τις διαφορετικές ανάγκες των παιδιών ανάλογα με το αναπτυξιακό τους στάδιο.
Αναγνωρίζουν τους παράγοντες που διευκολύνουν και δυσκολεύουν την επικοινωνία.
Οι ικανότητες που αναμένεται να αποκτήσουν είναι να:
• Εφαρμόζουν στην πράξη όσα έχουν διδαχθεί.
• Αναπτύξουν νέες δεξιότητες επικοινωνίας.
Οι στάσεις που αναμένεται να αποκτήσουν είναι να:
• Υιοθετήσουν μια στάση θετική σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη νέων τρόπων επικοινωνίας και διαχείρισης θεμάτων σχετικών με την ανατροφή και την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους.
• Ενθαρρύνουν τον εαυτό και τα παιδιά τους.
• Αποδεχτούν τη διαφορετικότητα.
Θεματικές ενότητες
Τα θέματα της ομάδας προκαθορίζονται κάθε φορά από τον συντονιστή. Σε κάθε συνάντηση υπάρχει ένα συγκεκριμένο θέμα που αφορά την ανάπτυξη των παιδιών ή τη σχέση γονέα-παιδιού. Ενδεικτικά αναφέρονται μερικά θέματα: εκπαίδευση στην τουαλέτα, όρια, ζήλεια, στάδια ψυχοκινητικής εξέλιξης, βάδισμα, ομιλία, η κοινωνικοποίηση του νηπίου, το νηπιαγωγείο, φόβοι, δυσκολίες στον ύπνο και τη διατροφή, η τιμωρία, το παιχνίδι,προετοιμασία του παιδιού για το σχολείο και ο ρόλος των γονέων, η σχολική ζωή του παιδιού και η ένταξη στη σχολική ομάδα, σχολική φοβία, επίδοση και αποτυχία, φιλία και κοινωνική ένταξη, προβλήματα συμπεριφοράς, ανεξαρτητοποίηση, εξαρτήσεις, επαγγελματικός προσανατολισμός, χρήση διαδικτύου, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση κλπ.
Η Διαδικασία
Πέρα από τις εισηγήσεις της συντονίστριας, τα μέλη συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις όπως παιχνίδια ρόλων, προσομοιώσεις, ασκήσεις δημιουργικής φαντασίας κ.α. με σκοπό την ενεργή συμμετοχή τους και το σημαντικό εκπαιδευτικό χαρακτήρα που προσφέρει η βιωματική εμπειρία.
Διάρκεια ομάδων
Οι ομάδες διαρκούν όλο το χρόνο και είναι ανοιχτές σε νέα μέλη.
2953812
ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ 2023
Εισηγήτρια: Αγγελική Παπαγαθαγγέλου, Ψυχολόγος
Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν εκμάθηση διαφραγματικής αναπνοής και εξάσκηση στη νοερή απεικόνιση, την αυτογενή και την προοδευτική νευρομυϊκή χαλάρωση και σε άλλες τεχνικές που συνήθως διδάσκονται από εξειδικευμένους ψυχολόγους σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Η χαλάρωση έχει αποδειχθεί πολύ αποτελεσματική στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης, φοβιών, αϋπνίας, ψυχοσωματικών προβλημάτων καθώς και στη θεραπεία του χρόνιου πόνου και της καθημερινής κούρασης. Βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωση και βοηθάει στη μείωση της ανάγκης για κάπνισμα, χρήση αλκοόλ και υπερφαγία.
Το περιεχόμενο των συναντήσεων εστιάζει κάθε φορά σε διαφορετικές ασκήσεις χαλάρωσης.
H ομάδα διοργανώνεται από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάιο στο Κέντρο Ψυχολογίας Παιδιών και Ενηλίκων και on line.
Ζητείται από τους συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα για την άσκηση στη χαλάρωση.
Κόστος συμμετοχής: 60 ευρώ/ μήνα
Mέρα και ώρα Διεξαγωγής: ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ 18:00-19:00
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στα τηλ. : 2310 384097 & 6939006702
Σε ποιους απευθύνεται
Η ομάδα απευθύνεται σε όσους θέλουν να αντιμετωπίσουν το άγχος και άλλα αρνητικά συναισθήματα. Ακολουθούν σύντομα άρθρα για το άγχος, τα οφέλη από τη χαλάρωση και άλλες τεχνικές διαχείρισης του στρες που σχετίζονται με το περιεχόμενο του σεμιναρίου.
Τί Είναι το Στρες και οι Επιπτώσεις του
Είναι σημαντικό να αναφερθεί και να γίνει κατανοητό τι είναι το στρες . Το στρες ορίζεται ως « το σύνολο των αλλαγών που συμβαίνουν στον ανθρώπινο οργανισμό ως αποτέλεσμα αντιμετώπισης πιεστικών ή απειλητικών ερεθισμάτων από το περιβάλλον του».
Το Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα (ΑΝΣ), που ελέγχει ρυθμιστικά όλα τα συστήματα του οργανισμού,αποτελείται από δύο υποσυστήματα: το συμπαθητικό νευρικό σύστημα (ΣΝΣ) και το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα (ΠΝΣ). Το ΣΝΣ σχετίζεται με την αντιμετώπιση κινδύνων, τη διέγερση του οργανισμού, την κατανάλωση ενεργειακών αποθεμάτων και γενικά αυξάνει τη λειτουργία όλων των συστημάτων του οργανισμού, εκτός από το αναπαραγωγικό,το πεπτικό και το ανοσοποιητικό των οποίων η λειτουργία εξαρτάται από το ΠΝΣ, το οποίο σχετίζεται με τη χαλάρωση και την ξεκούραση, την αναζωογόνηση , την αποθήκευση ενέργειας στον οργανισμό
κ.α. Το σημαντικό είναι ότι η δράση των δύο συστημάτων είναι ανταγωνιστική, δηλαδή όταν είναι ενεργοποιημένο το ένα σύστημα το άλλο βρίσκεται σε αναστολή και εμποδίζονται οι σημαντικές του λειτουργίες.
Όταν το ΣΝΣ είναι παρατεταμένα διεγερμένο,και δεν υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στις δράσεις των δύο συστημάτων, εκλύονται οι ψυχοφυσιολογικές διαταραχές, οι οποίες εκδηλώνονται με σωματικά συμπτώματα, αλλά η έναρξη και/ή η συντήρησή τους εξαρτάται από συναισθηματικούς και κοινωνικούς παράγοντες.
Ενδεικτικά, κάποιες από τις ψυχοφυσιολογικές διαταραχές είναι :
– Διαταραχές ύπνου
– Κεφαλαλγίες, Κροταφογναθικό σύνδρομο
– Μυοσκελετικά (αυχενικό, λουμπάγκο, ραχιαλγίες)
– Διαταραχές μυϊκού σπασμού (νευραλγίες, μυϊκά τικ)
– Αγγειοκινητικά (ημικρανίες, Raynaud)
– Καρδιαγγειακά – Αναπνευστικά (υπέρταση, άσθμα)
– Διαταραχές πεπτικού συστήματος (ευερέθιστο έντερο, έλκος)
– Αυτοάνοσα νοσήματα (αρθρίτιδες, ψωρίαση, λεύκη, έρπης)
– Μεταβολικές διαταραχές (διαβήτης)
Οφέλη από τις Ασκήσεις Χαλάρωσης
Με τις ασκήσεις χαλάρωσης στόχος είναι να ενεργοποιηθεί το παρασυμπαθητικό σύστημα και να ελαττωθεί ο συμπαθητικός τόνος, αποτέλεσμα της διέγερσης του συμπαθητικού νευρικού συστήματος. Η χαλάρωση βοηθάει στη μείωση των ψυχοφυσιολογικών συμπτωμάτων και στην εκμάθηση του ατόμου να έχει επίγνωση των συμπτωμάτων από τα αρχικά τους στάδια και τον έλεγχο αυτών. Συγκεκριμένα, η χαλάρωση βοηθάει:
• Στην αντιμετώπιση αγχωτικών καταστάσεων καθώς και της καθημερινής κούρασης.
• Στη βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης.
• Στην αύξηση της ανεκτικότητας στον πόνο.
• Στην ελάττωση της ανάγκης για λήψη ηρεμιστικών φαρμάκων.
• Στην αποφυγή της υπερβολικής αντίδρασης σεαγχογόνα ερεθίσματα.
• Στην ελάττωση συγκεκριμένων σωματικών συμπτωμάτων του άγχους (π.χ. πονοκέφαλοι).
• Στην αποτροπή της έναρξης άλλων διαταραχών άγχους.
• Στη μείωση της ανάγκης του ατόμου να καπνίζει, να πίνει αλκοόλ ή να τρώει πολύ.
• Στο να μπορεί το άτομο να αντιμετωπίζει αγχωτικές καταστάσεις αντί να τις αποφύγει.
• Αύξηση της αυτοσυγκέντρωσης.
• Χαλάρωση σφιγμένων ομάδων μυών.
• Μείωση νευρικότητας.
• Μείωση του πόνου.
• Μεγιστοποίηση της δυνατότητας αυτo-ίασης του οργανισμού.
• Εξισορρόπηση και εναρμόνιση του αυτόνομου νευρικού συστήματος.
• Αύξηση των επιδόσεων του ατόμου.
Άλλες Τεχνικές Διαχείρισης Του Στρες
Οι σοβαρές επιδράσεις του στρες στην υγεία καθιστούν απαραίτητη την ανάγκη αντιμετώπισής του ή και την πρόληψη. Κάποιες τεχνικές διαχείρισης του στρες, εκτός από την χαλάρωση, είναι οι εξής:
• Διαφραγματική Αναπνοή
Βασικό συστατικό σχεδόν όλων των μεθόδων χαλάρωσης αποτελεί η εκμάθηση της διαφραγματικής αναπνοής, διότι μέσω αυτής επιτυγχάνουμε τη μείωση της έντασης, ηρεμία του νου και του νευρικού συστήματος καθώς και μεγαλύτερες δυνατότητες αυτοσυγκέντρωσης και δημιουργικότητας.
• Γνωστική Αναδόμηση
Εντοπίζονται οι υπερβολικές και διαστρεβλωμένες σκέψεις του ατόμου που δημιουργούν άγχος και επηρεάζουν το συναίσθημά του και αντικαθίστανται από πιο ισορροπημένες.
• Διεκδικητική Συμπεριφορά
Η διεκδικητική συμπεριφορά σχετίζεται με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του ατόμου και την αναγνώριση και έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων του. Με αυτόν τον τρόπο το άτομο οριοθετεί τις διαπροσωπικές του σχέσεις, ικανοποιεί περισσότερο τις ανάγκες του και μειώνει το άγχος του.
• Διαχείριση Χρόνου
Η σωστή διαχείριση του χρόνου μέσω σωστού προγραμματισμού, ιεράρχησης προτεραιοτήτων, βάζοντας υποστόχους κ.α. είναι ένας απαραίτητος μηχανισμός διαχείρισης του στρες.
• Τεχνικές επίλυσης προβλημάτων
Οι τεχνικές επίλυσης προβλημάτων περιλαμβάνουν τα εξής βήματα: καθορισμός του προβλήματος, εξεύρεση όσο το δυνατόν περισσότερων εναλλακτικών λύσεων, επιλογή της κατάλληλης λύσης ανάλογα με το όφελος και το κόστος που τη συνοδεύει, σχεδιασμός των βημάτων που χρειάζεται να γίνουν για να επιτευχθεί η λύση, πραγματοποίηση των βημάτων και αξιολόγηση του αποτελέσματος.
• Βιοανατροφοδότηση
Στη διαδικασία αυτή χρησιμοποιούνται ηλεκτρομηχανικές συσκευές που μετρούν τις φυσιολογικές λειτουργίες του ατόμου. Στόχος είναι το άτομο να εκπαιδευτεί να ελέγχει εκούσια τις νευροφυσιολογικές του λειτουργίες.
• Ψυχοθεραπεία
Η ψυχοθεραπεία είναι μια διαδικασία βαθιάς προσωπικής ανάλυσης που στοχεύει στη μείωση των πηγών του άγχους και όχι απλά στην διαχείριση και αντιμετώπιση του άγχους και των συμπτωμάτων του αφού αυτά εμφανιστούν. Οι ρίζες του άγχους έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης, αντίληψης και ερμηνείας του κόσμου και των γεγονότων από την πλευρά του ατόμου.
2860530
2854894